Återbetalning
Uppdaterad
KUNDRESKONTRA GÖR ALLA ÅTERBETALNINGAR men vi på kundservice kan placera om pengarna på kundens kontrakt.
Kundreskontra kan återbetala kunder om de har en öppen kreditfaktura, har gjort en dubbelbetalning eller om de har betalat in för mycket.
- På lån kan vi även placera dubbelbetalningar eller överskott av en betalning som en extra amortering.
- På lån och leasingar kan vi placera dubbelbetalningar eller överskott av en betalning disponibelt, beloppet dras mot nästkommande faktura.
- Om det finns ett aktivt autogiro på kontraktet gör vi återbetalningarna till det kontot utan att fråga om kundens bankuppgifter, var noga med att dubbelkolla kontonumret på https://www.bgonline.se/Menu/Application.aspx#/login.
- Om det inte finns ett aktivt autogiro behöver vi veta till vilket bankgiro/konto-nummer pengarna ska utbetalas till.
- Det räcker med att kunden mejlar in sitt kontonummer till oss, annars skickar vi ut återbetalningsbrev till kunden antingen via post, mejl eller Scrive. Olika återbetalningsbrev hittar du här Återbetalningsbrev
- När återbetalningsbrevet eller mejlet med bankgiro/konto-nummer inkommit skickar vi det vidare till kundreskontra@toyota-fs.com eller dra in dem i kön i Smartflow.
- Om återbetalningen görs innan klockan 15 skickas utbetalningarna samma dag och bör finnas på kundens konto om ca två bankdagar.