Dödsbo

Uppdaterad

OBS! Vid samtal/mail som du får information om att kund är avliden så är du ansvarig för att dubbelkolla så att personen är avliden i infotorg- göra ändringar i CV-skicka ut brev samt följa upp detta efter en månad. Bevakning dödsbo


Inga uppgifter om lösen eller andra ändringar får göras om inte personen som ringer/mailat oss har styrkt att det är den som får teckna dödsboet - Om personen kan styrka det så sker identifiering och därefter får personen all informationen. Lösen till ÅF får ges.                      

Informera personen som ringer att vi kommer skicka ut brev till dödsboet när det gäller                                     Billån/ Flexbillån/Fördelslån - Brev till DBO därefter gör du ändringar i CV enligt RB Dödsbo  och RB Skuld per dödsdatum

När det gäller:

Privatleasing - Hänvisa kunden till ÅF och gör ändringar i CV enligt RB RB Dödsbo

Flex/Easy privatleasing- Hänvisa kunden till Åf. Hänvisa Åf till Remarketing. 

Vid dödsbo finns 3 alternativ som du kan delge den som ringer:

  • lösa lånet
  • Göra en överlåtelse - ingen kostnad
  • lämna tillbaka bilen

Fakturorna skickas ut som vanligt och stoppas inte av oss.

Dödsboet har 3 månader på sig att välja ett alternativ, därefter kommer bilen skickas för återtag.





Guide taggad med: avliden Dödsbo död DBO dödsfall
warning Created with Sketch.